یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیَجِدُوا فیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ.1

ای کسانی که ایمان آوردید با کسانی از کفار که نزدیک شمایند بجنگید باید در شما خشونت و صلابت بیابند که خداوند با پرهیزگاران است.

خداوند در این آیه مومنان را به جهاد عمومی دستور می دهد؛ جهادی که اسلام با آن گسترش می یابد تا سراسر دنیا را فراگیرد.2 و اینکه ایمان باید همراه با عمل و مبارزه باشد.3

منظور از شدت و خشونت در این آیه، شدت عمل برای خداوند و دین اوست و اینکه صِرف داشتن شجاعت و شهامت درونی و آمادگی روانی در برابر دشمن کافی نیست؛ بلکه این آمادگی را باید به دشمن نشان داد. به تعبیر دیگر، وجود قدرت کافی نیست، باید در برابر دشمن نمایش قدرت داد.4 اگر آنان بر شما مسلط شوند، دشمن شما می گردند. مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز بارها هشدار داده اند: مواظب دشمن های درونی باشید.5

زمانی که اسلام دشمنان حیله گر و هوشیاری دارد، وظیفه هر مسلمان این است که لحظه به لحظه بیدار باشد، در واقع بصیرت داشته باشد، نباید فریب زیرکی دشمن را خورد، از تمام حرکات و اهداف دشمنان نباید غافل شد، که "اگر غفلت کردیم دشمن ما را دور خواهد زد6"، دشمنی که به ما نزدیک شده و از تمام قوای خود برای ضربه زدن بهره می گیرد، ( إِنَّهُمْ یَکیدُونَ کَیْداً)7، مخالفان هر گونه توطئه ای را بر ضد شما بکار می برند. جنگ مجازی توطئه جدید دشمنان اسلام است. پیشرفته ترین سلاح های نرم افزاری و مجهزترین دستگاه های ارتباطی را در اختیار دارند، که فکر، اعتقادات و فرهنگ اسلامی ما را نشانه رفته اند. دشمنان اسلام با برنامه، نفوذ کرده اند و مرحله به مرحله پیش می روند؛ تطمیع، تحقیر، تهدید و حذف، چهار مرحله اصلی برنامه دشمنان اسلام برای مقابله با دشمنانشان است.

دشمن ابتدا سعی می کند فرد را با به طمع انداختن و ارائه امکانات متنوع و مناسب، سرعت زیاد، ظاهر جذاب و... گمراه کند و کاربر بدون آنکه خود متوجه باشد، با استفاده و تبلیغ مکرر برنامه، باعث گمراهی دیگران نیز می شود، (یَشْتَرُونَ الضَّلالَةَ وَ یُریدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبیلَ8). آنان گمراهی را می خرند و می خواهند شما نیز گمراه شوید.

در خرداد سال ۱۳۹۲ دولتمردان آمریکایی تحریم های مرتبط با تجهیزات ارتباطی در فضای مجازی علیه ایران را لغو می کنند و بعد از چند ماه وزارت خزانه داری آمریکا با صدور مجوزی انجام مبادلات بانکی برای خرید تجهیزات و خدمات اینترنتی و مخابراتی را آزاد و آن ها را از فهرست تحریم های خود خارج می کند.9

آیا دولت مردان آمریکایی نگران ملت ایران هستند که از امکانات روز جهان بی بهره بمانند و در اقدام خیر خواهانه قصد کمک به پیشرفت کاربران ایرانی را دارند؟ از آنجایی که آمریکا کاری نمی کند که به ضررش باشد، نمی توان گفت که اکنون، از در دوستی با ملت و دولت ایران وارد شده، بلکه آنان قصد دارند با ایجاد محیط های جذاب و امکانات و خدمات سریع و هوشمند، کاربران را به طمع  بیندازند؛ ( یُخادِعُونَ اللَّهَ وَ الَّذینَ آمَنُوا10). با خدا و مومنان خدعه می کنند، دشمن کارش نیرنگ و فریب است...

بعد از آنکه دشمن از طریق تطمیع نتوانست روحیه مقاومتی کاربران انقلابی را تضعیف کند. در این مرحله با تحقیر آنان، دین و اعتقادات و قومیت ها را به تمسخر می گیرد و برای خارج کردن آنان از میدان، آبروی آنان را به تاراج می گذارد. این امر را هم با کمک کاربرانی که بدون آگاهی به دام دشمن افتاده اند انجام می دهد؛ به گونه ای که خود کاربران نمی دانند که باعث ریختن آبروی دیگران می شوند، و یا آنان که آگاهند به علت وابستگی که به این نجس افزارها یافته اند پا روی حق می گذارند و هم دست دشمنان اسلام می شوند. این نجس افزارها آبرو و عزت افراد و خانواده های یک ملت را به بازی می گیرند. دشمنان اسلام با تضعیف روحیه مسلمانان با به سخره گرفتن مقدسات دین و قومیت ها، ایمان کاربران را کم و آنان را نسبت به خدا و دین غافل می سازند. مقام معظم رهبری امام خامنه‌ ای (مد ظله العالی) می فرمایند: "دشمن، وحدت ملی و ایمان عمیق دینی را هدف قرار می دهد11. (...) فساد شخصی و اخلاقی، بزرگترین دشمن است.12"

زمانی که کاربر با تطمیع و تحقیر دست از اهداف انقلابی خود بر ندارد، با قطع امکانات یا جلوگیری از فعالیت های او مانع از حضور مؤثر کاربر می شوند. دشمنان با ایجاد مانع برای ورود به برنامه های مورد نظر، ترساندن کاربران انقلابی و تهدید به بردن آبرویشان، آنان را از مسیر انقلاب خارج می کنند.

کاربری که در مقابل خدعه های دشمن در فضای مجازی، یعنی تطمیع، تحقیر و تهدید مقاومت کرده و همچنان با روحیه انقلابی علیه دشمن فعالیت می‌کند و تحت کنترل دشمن قرار نمی‌گیرد، از نگاه دشمن باید حذف شود!!! لذا دشمن اقدام به حذف کاربر و خارج کردن وی از میدان جنگ نرم می کند، و دیگر اجازه فعالیت در این فضا را به او نمی دهد؛ یعنی حتی اجازه اتصال و ثبت نام دوباره با آی پی آدرس های قبلی را به وی نمی دهد.

امروزه دشمنان اسلام به خوبی دریافته اند که با پخش برنامه های سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی نمی توانند به اهداف براندازانه خود برسند و می‌دانند که راه انداختن جنگ سیاسی، ایجاد فتنه، تقویت گروه های مخالف نظام در خارج و طراحی اهداف سیاسی در داخل به خوبی جواب نمی دهد؛ به همین علت جنگ نرم را با ابزارهای جدیدی شروع کرده‌اند. اکنون دیر زمانی است که دشمنان اسلام فروپاشی بنیان خانواده ها و مقابله با شئونات اسلامی و ارزش های ملت را در دستور کار خود قرار داده اند! لذا مسئولان نیز باید در حوزه فرهنگ و هنر بسیار جدی و فعالانه با ساختن برنامه های علمی، آموزشی و سرگرم کننده، بصیرت افزایی کنند. چون مقابله با دام های فرهنگی دشمنان، برنامه مناسب و تلاش مضاعفی می خواهد.

دشمنان اسلام تمام توان خود را به کارگرفته اند تا به کشورمان ضربه بزنند و مانع حرکت ملت برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی باشند؛ انقلابی که جهان و منطقه هنوز از آن تاثیر می پذیرد. مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) چهار خصوصیت اصلی انقلاب اسلامی را این گونه توصیف می کنند: "استقلال، آزادی، خود باوری و پیشرفت، پایه های مستحکمی است که علی رغم همه مخالفت ها و دشمنی ها، انقلاب را در این مملکت پایه گذاری کرد.13"

چرا مسئولان و دولتمردان کشور با بی تدبیری های خود در فضای مجازی این پایه های محکم را متزلزل کرده اند؟! به چه علت این مسئولان که خادم نظام هستند، مانع و سدی برای حرکت انقلاب اسلامی در فضای مجازی می شوند؟

آیا ملت انقلابی ما نباید در فضای مجازی از ذلت وابستگی به ابر قدرتهای پوشالی که تمام تلاش خود را برای نابودی این انقلاب اسلامی بکار گرفته اند، رهایی یابد و به طور مستقل در این فضا فعالیت کند؟!

چرا مسئولان و دولتمردان کشور، با دلالی پهنای باند اینترنت آمریکایی و میدان دادن به شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، مانع خودباوری جوانان این ملت می شوند؟! و به جای حمایت از توانایی های جوانان انقلابی در تولید و عرضه شبکه های اجتماعی بومی، به تبلیغ و توانمند سازی نرم افزارهای اینترنتی صهیونیستی پرداخته اند؟!

باید توجه داشت که اگر مسئولان و دولتمردان کشور توانایی های جوانان انقلابی را حمایت کنند پیشرفت انقلاب اسلامی سرعت بیشتری می گیرد؛ پس به چه علت این حمایت ها را صرف تقویت و حضور پرنگ بیگانگان در فضاهای مختلف کشور به خصوص فضای مجازی می کنند؟

اکنون با توجه به اهداف دشمنان و برنامه های آنان و خصوصیات و اهداف انقلاب اسلامی، آیا نباید مسئولان و دولتمردان برای جلوگیری از پیامدهای مضر و خطرناکی که ملت و انقلاب را تهدید می کند، با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و کوتاه کردن دست دشمنان از فضای مجازی کشورمان، اقدامی مناسب انجام دهند؟ در دست گرفتن کنترل فضای مجازی کشور با تقویت شبکه ملی اطلاعات باعث جلوگیری از ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... می شود؛ آمارهای طلاق، قتل، هتک حرمت، تجاوز و... چقدر افزایش پیدا کند تا مسئولان و دولتمردان به فکر چاره ای بیفتند؟

چرا با وجود آنکه مسئولین و دولتمردان می دانند که اکنون دشمنان اسلام با جنگ نرم به میدان آمده اند، به جای قطع دست آنان از فضای مجازی کشور، خود به کمک دشمنان رفته اند؟!!!

آیا بهتر نیست قبل از آنکه اوضاع بیشتر از کنترل خارج شود، چاره ای بیندیشید و دست از غفلت و سکوت بردارید؟؟؟!!! وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَةً واحِدَةً...14؛ آرزو دارند که شما از صلاح و سرمایه خود غافل شوید...

1.        سوره توبه آیه ۱۲۳

2.        تفسیر منتخب آیات قرآن حکیم، آیت الله مکارم شیرانی.

3.        دقایقی با قرآن، آیت الله قرآئتی.

4.        تفسیر منتخب آیات قرآن حکیم، آیت الله مکارم شیرانی.

5.        دیدار اعضای هیات دولت. 6/8/84

6.        دیدار مسئولان و کارگران نظام جمهوری اسلامی ایران. 23/5/70

7.        سوره طارق آیه ۱۵

8.        سوره نساء آیه ۴۴

9.        خبر گزاری تسنیم، وب سایت تبین (۱۳۹۵) چرا ایران در فضای مجازی تحریم نیست؟

10.     سوره بقره آیه ۹

11.     کلام نور در گفتمان رهبری، چاپ معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خوزستان.

12.     بیانات در جمع فارغ التحصیلان، دانشجویان دانشگاه نیروی هوایی. 1/3/73

13.     تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انقلاب اسلامی در بیان رهبری انقلاب، گرداورنده: مهدی نوری، نشر تهران، میراث اهل قلم.۱۳۹۰. بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران . 24/11/82

14.     سوره نساء، آیه ۱۰۲